Fra forespørsel til bestilling
Her beskriver vi saksgang fra mottatt forespørsel til bekreftet bestilling og levering. Dette er informasjon som kan være nyttig å ha med seg i planleggingen av et prosjekt.
Steg for steg
- For å sikre nødvendig informasjon og kjappest mulig oppfølging, anbefaler vi å fylle inn kontaktskjema «Be om tilbud».
- Alternativt kan forespørsel sendes til post@byklevindu.no. Kalkulatørene våre tar fortløpende tak i forespørslene, og lager tilbud. For at dette skal gå så smidig som mulig er det viktig at forespørselen inneholder alle nødvendige opplysninger:
- Kundenavn
- E-postadresse og mobilnummer
- Fakturaadresse
- Leveringsadresse (for beregning av frakt)
- Vindusskjema/ målsatt tegning som viser ytre karmmål samt eventuell ramme- og sprosseinndeling.
- iSOKiTT® eller kobla vindu?
- 2- eller 3-lags glass? (Eventuelt krav til u-verdi)
- Fargekode inn- og utvendig, eller som minimum om det skal være lik farge inn- og utvendig eller 2-farget. Vår standard hvit er NCS S 0502-Y.
- Ventiler i vinduene?
- Skal vinduene ha noen antikvariske tilvalg?
- Krav om barnesikring og/ eller sikkerhetsglass?
- Kommenter eventuelt ønske om spesielle beslag, ellers kan dette også avklares i dialog med selger.
- Tilbud sendes kunde i tråd med mottatt forespørsel. Kunde må da gå gjennom tilbudet og se at alt stemmer. Om noe skal endres må dette meldes tilbake, og vi lager da et revidert tilbud.
- Når kunde har bekreftet at de ønsker å bestille i tråd med opplysninger i tilbudet, sender vi en ordrebekreftelse. Kunde må da ta en siste, nøye sjekk for å se at alt stemmer.
- Før vi kan sette ordre i produksjon, må vi ha en signert ordrebekreftelse. Dette kan gjøres på 2 måter:
- Skriv ut og signer på ordrebekreftelsen, skann og send den tilbake til selger du har mottatt den fra.
- Klikk «videresend» på e-posten med ordrebekreftelsen, slik at vedleggene kommer med, send denne til selgeren du har mottatt ordrebekreftelse fra, og skriv at du godkjenner ordren.
- Merk at det ikke kan gjøres endringer i bestillingen etter at ordre er godkjent/ signert.
- Fakturering/ betaling:
- For privatkunder sendes faktura på hele ordren så fort den er signert. 50 % må betales før vi setter ordren i produksjon. Send derfor kvittering på betaling til din selger så fort som mulig, for å unngå unødvendige forsinkelser. Resterende 50 % skal betales når ordren er ferdig produsert, før varene blir sendt fra oss. Vi sender varsel om dette.
- For bedriftskunder sendes faktura i tråd med betalingsbetingelser oppgitt i ordrebekreftelse når varene sendes fra oss.
Merk altså:
- Ordre blir ikke satt i produksjon før vi har mottatt signert ordrebekreftelse. For privatkunder må vi også ha mottatt kvittering på innbetaling av 50 % av totalt beløp.
- Vi må bestille glass inn til oss ut fra spesifikasjoner på hver enkelt ordre, og dette kan vi ikke gjøre før signert ordrebekreftelse og eventuelt betaling er på plass.
- Det er ikke mulig å gjøre endringer på en ordre etter at den er godkjent.
Om levering og leveringstider:
- Leveringstid varierer noe ut fra sesong og kapasitet.
- I ordrebekreftelse blir det oppgitt hvilken uke ordren forventes sendt fra fabrikk. Det vil altså si at ordren skal sendes fra oss senest fredag i oppgitt uke. Så må følgende frakttider påregnes:
- Østlandet/ Vestlandet/ Midt-Norge: 3 – 4 virkedager.
- Sørlandet: 1 – 2 virkedager.
- Nord-Norge: 6 – 7 virkedager.
- NB: Til privatkunder må det normalt påregnes 1 virkedag ekstra.
- Kunde blir varslet per sms og e-post når ordren sendes fra oss. Sporingsnummer blir sendt til e-postadresse oppgitt øverst i ordrebekreftelse.