Fra forespørsel til bestilling

Fra forespørsel til bestilling

Her beskriver vi saksgang fra mottatt forespørsel til bekreftet bestilling og levering. Dette er informasjon som kan være nyttig å ha med seg i planleggingen av et prosjekt.


Steg for steg

  • For å sikre nødvendig informasjon og kjappest mulig oppfølging, anbefaler vi å fylle inn kontaktskjema «Be om tilbud».
  • Alternativt kan forespørsel sendes til post@byklevindu.no. Kalkulatørene våre tar fortløpende tak i forespørslene, og lager tilbud. For at dette skal gå så smidig som mulig er det viktig at forespørselen inneholder alle nødvendige opplysninger:
    • Kundenavn
    • E-postadresse og mobilnummer (for varsling av levering)
    • Fakturaadresse
    • Leveringsadresse (for beregning av frakt)
    • Vindusskjma/ målsatt tegning som viser ytre karmmål samt eventuell ramme- og sprosseinndeling.
    • iSOKiTT® eller kobla vindu?
    • https://vindustips.no/2020/05/292- eller 3-lags glass?
    • Standard hvite (NCS S 0502Y, «bomull»)? Oppgi eventuelt fargekode inn- og utvendig.
    • Ventiler i vinduene?
    • Kommenter eventuelt ønske om spesielle beslag, ellers kan dette også avklares i dialog med selger.
  • Tilbud sendes kunde i tråd med mottatt forespørsel. Kunde må da gå gjennom tilbudet og se at alt stemmer. Om noe skal endres må dette meldes tilbake, og vi lager da et revidert tilbud.
  • Når kunde har bekreftet at de ønsker å bestille i tråd med opplysninger i tilbudet, sender vi en ordrebekreftelse. Kunde må da ta en siste, nøye sjekk for å se at alt stemmer.
  • Før vi kan sette ordre i produksjon, må vi ha en signert ordrebekreftelse. Dette kan gjøres på 2 måter:
    • Skriv ut og signer på ordrebekreftelsen, skann og send den tilbake til selger du har mottatt den fra.
    • Klikk «videresend» på e-posten med ordrebekreftelsen, slik at vedleggene kommer med, send denne til selgeren du har mottatt ordrebekreftelse fra, og skriv at du godkjenner ordren.
  • Merk at det ikke kan gjøres endringer i bestillingen etter at ordre er godkjent/ signert.
  • Fakturering/ betaling:
    • For privatkunder sendes faktura på hele ordren så fort den er signert. 50 % må betales før vi setter ordren i produksjon. Send derfor kvittering på betaling til din selger så fort som mulig, for å unngå unødvendige forsinkelser. Resterende 50 % skal betales når ordren er ferdig produsert, før varene blir sendt fra oss. Vi sender varsel om dette.
    • For bedriftskunder sendes faktura i tråd med betalingsbetingelser oppgitt i ordrebekreftelse når varene sendes fra oss.

Merk altså:

  • Ordre blir ikke satt i produksjon før vi har mottatt signert ordrebekreftelse. For privatkunder må vi også ha mottatt kvittering på innbetaling av 50 % av totalt beløp.
  • Vi må bestille glass inn til oss ut fra spesifikasjoner på hver enkelt ordre, og dette kan vi ikke gjøre før signert ordrebekreftelse og eventuelt betaling er på plass.
  • Det er ikke mulig å gjøre endringer på en ordre etter at den er godkjent.

Om levering og leveringstider:

  • Leveringstid varierer noe ut fra sesong og kapasitet.
  • I ordrebekreftelse blir det oppgitt hvilken uke ordren forventes sendt fra fabrikk. Det vil altså si at ordren skal sendes fra oss senest fredag i oppgitt uke. Så må følgende frakttider påregnes:
    • Østlandet/ Vestlandet/ Midt-Norge: 3 – 4 virkedager.
    • Sørlandet: 1 – 2 virkedager.
    • Nord-Norge: 6 – 7 virkedager.
    • NB: Til privatkunder må det normalt påregnes 1 virkedag ekstra.
  • Kunde blir varslet per sms og e-post når ordren sendes fra oss. Sporingsnummer blir sendt til e-postadresse oppgitt øverst i ordrebekreftelse.
Likar du posten? Del gjerne!