Ingrid Margrethe Bjaen BYV 00674 1920 Foto Ingvild Hovden

Fra forespørsel til bestilling

Her beskriver vi saksgang fra mottatt forespørsel til bekreftet bestilling og levering. Dette er informasjon som kan være nyttig å ha med seg i planleggingen av et prosjekt.


Steg for steg

  • For å sikre nødvendig informasjon og kjappest mulig oppfølging, anbefaler vi å fylle inn kontaktskjema «Be om tilbud».
  • Alternativt kan forespørsel sendes til post@byklevindu.no. Kalkulatørene våre tar fortløpende tak i forespørslene, og lager tilbud. For at dette skal gå så smidig som mulig er det viktig at forespørselen inneholder alle nødvendige opplysninger:
    • Kundenavn
    • E-postadresse og mobilnummer
    • Fakturaadresse
    • Leveringsadresse (for beregning av frakt)
    • Vindusskjma/ målsatt tegning som viser ytre karmmål samt eventuell ramme- og sprosseinndeling.
    • iSOKiTT® eller kobla vindu?
    • 2- eller 3-lags glass? (Eventuelt krav til u-verdi)
    • Standard hvite (NCS S 0502Y, «bomull»)? Oppgi eventuelt fargekode inn- og utvendig.
    • Ventiler i vinduene?
    • Skal vinduene ha noen antikvariske tilvalg?
    • Krav om barnesikring og/ eller sikkerhetsglass?
    • Kommenter eventuelt ønske om spesielle beslag, ellers kan dette også avklares i dialog med selger.
  • Tilbud sendes kunde i tråd med mottatt forespørsel. Kunde må da gå gjennom tilbudet og se at alt stemmer. Om noe skal endres må dette meldes tilbake, og vi lager da et revidert tilbud.
  • Når kunde har bekreftet at de ønsker å bestille i tråd med opplysninger i tilbudet, sender vi en ordrebekreftelse. Kunde må da ta en siste, nøye sjekk for å se at alt stemmer.
  • Før vi kan sette ordre i produksjon, må vi ha en signert ordrebekreftelse. Dette kan gjøres på 2 måter:
    • Skriv ut og signer på ordrebekreftelsen, skann og send den tilbake til selger du har mottatt den fra.
    • Klikk «videresend» på e-posten med ordrebekreftelsen, slik at vedleggene kommer med, send denne til selgeren du har mottatt ordrebekreftelse fra, og skriv at du godkjenner ordren.
  • Merk at det ikke kan gjøres endringer i bestillingen etter at ordre er godkjent/ signert.
  • Fakturering/ betaling:
    • For privatkunder sendes faktura på hele ordren så fort den er signert. 50 % må betales før vi setter ordren i produksjon. Send derfor kvittering på betaling til din selger så fort som mulig, for å unngå unødvendige forsinkelser. Resterende 50 % skal betales når ordren er ferdig produsert, før varene blir sendt fra oss. Vi sender varsel om dette.
    • For bedriftskunder sendes faktura i tråd med betalingsbetingelser oppgitt i ordrebekreftelse når varene sendes fra oss.

Merk altså:

  • Ordre blir ikke satt i produksjon før vi har mottatt signert ordrebekreftelse. For privatkunder må vi også ha mottatt kvittering på innbetaling av 50 % av totalt beløp.
  • Vi må bestille glass inn til oss ut fra spesifikasjoner på hver enkelt ordre, og dette kan vi ikke gjøre før signert ordrebekreftelse og eventuelt betaling er på plass.
  • Det er ikke mulig å gjøre endringer på en ordre etter at den er godkjent.

Om levering og leveringstider:

  • Leveringstid varierer noe ut fra sesong og kapasitet.
  • I ordrebekreftelse blir det oppgitt hvilken uke ordren forventes sendt fra fabrikk. Det vil altså si at ordren skal sendes fra oss senest fredag i oppgitt uke. Så må følgende frakttider påregnes:
    • Østlandet/ Vestlandet/ Midt-Norge: 3 – 4 virkedager.
    • Sørlandet: 1 – 2 virkedager.
    • Nord-Norge: 6 – 7 virkedager.
    • NB: Til privatkunder må det normalt påregnes 1 virkedag ekstra.
  • Kunde blir varslet per sms og e-post når ordren sendes fra oss. Sporingsnummer blir sendt til e-postadresse oppgitt øverst i ordrebekreftelse.
Likar du posten? Del gjerne!