Bykle Vindu AS gir garantier i henhold til Forbrukerkjøpsloven og Kjøpsloven. Garanti på glasset er i henhold til Glassbransjeforbundets retningslinjer.
Generelt:
- Alle reklamasjoner skal registreres skriftlig på byklevindu.no/service, med alle nødvendige opplysninger.
- Mangler må reklameres innen 14 dager etter at de er oppdaget / burde ha vært oppdaget.
- Garantien gjelder fra fakturadato.
- På handelsvarer (ikke produsert av Bykle Vindu AS) gjelder produsentens garantibestemmelser.
Forutsetninger:
- Transportskader skal påføres fraktbrevet ved mottak.
- Synlige feil meldes umiddelbart.
- Produktene skal monteres i henhold til Sintefs monteringsanvisning.
- Alle bevegelige deler skal kontrolleres og smøres regelmessig, minimum en gang pr. år.
- Produktene skal være overflatebehandlet fra fabrikk og vedlikeholdt regelmessig. Kontroll av overflatebehandlingen må skje minimum 1 gang pr. år. Ved skade på overflatebehandling, må dette behandles umiddelbart.
- Det dekkes kun reservedeler ved enkle utbedringer som kan utføres av bruker.
Garantien/reklamasjon dekker ikke:
- Skader som oppstår på grunn av uforsvarlig eller feil bruk, samt slitasje.
- Reklamasjon på synlige skader etter at varer er tatt av pall.
- Kostnader til stillas, lift eller andre hjelpemidler for utbedring.
- Skader som eventuelt måtte oppstå i forbindelse med utbedring.
- Bygningsmessige arbeider eller demontering/montering av tilstøtende bygningskomponenter.
- Tilstøtende eller påmonterte produkter som ikke er levert av Bykle Vindu.
- Termisk sprekk i glass. Dette kan for eksempel skyldes bruk av persienne/markise, eller andre faktorer som medfører stor forskjell i overflatetemperatur på glasset.